تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۱
بازدید: ۲۹۷
کد خبر: ۸۳۰۱۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

جزییات مجمع «‌سرچشمه» | افزایش سرمایه تصویب شد

می متالز - با رای سهامداران در مجمع عمومی فوق‌العاده، افزایش سرمایه سرمایه‌گذاری مس سرچشمه از ۳۴۰ میلیارد تومان به ۵۱۰ میلیارد تومان مصوب شد.
جزییات مجمع «‌سرچشمه» | افزایش سرمایه تصویب شد

به گزارش می متالز، ارجمندی، مدیرعامل این شرکت ‌با ارائه گزارش جامعی از فعالیت هیات‌مدیره، وضعیت فعلی شرکت، پروژه‌ها و فعالیت‌های جاری، درخواست افزایش ۵۰‌درصدی سهام شرکت را مطرح کرد که مورد تصویب حداکثری سهامداران قرار گرفت. 

به گفته مدیرعامل سرمایه‌گذاری مس سرچشمه این افزایش سرمایه از محل مطالبات شرکت و آورده نقدی انجام خواهد شد.  

وی با اشاره به روند افزایش سرمایه شرکت از سال ۹۴ اظهار کرد: در سال ۹۴ سرمایه شرکت ۸۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۵ به ۱۶۰ میلیارد تومان افزایش یافت.  وی افزود: سرمایه شرکت در سال ۹۶ به ۲۰۰ میلیارد تومان، در سال ۹۷ به ۲۸۰ میلیارد تومان و در سال ۹۸ به ۳۴۰ میلیارد تومان افزایش یافت. 

ارجمندی با بیان اینکه حدود ۵۲ درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه متعلق به صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران است گفت: درحال‌حاضر تعداد اشخاص حقیقی سهامدار شرکت ٢١هزار نفر است که حدود ۳۷ درصد از سهام شرکت را در اختیار دارند.

همچنین شرکت سپهر صادرات با ۲درصد، شرکت آتیه اندیشان با ۲ درصد و شرکت راهیان سهام با ۵ درصد، دیگر سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه هستند. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سرچشمه در این مجمع یادآور شد: هدف از افزایش سرمایه را در قالب طرحی در هیات‌مدیره به تصویب رساندیم و سپس با موافقت حسابرس و بازرس قانونی شرکت و تایید این طرح، مراحل تصویب آن را در سازمان بورس و اوراق بهادار دنبال کردیم و موفق شدیم نظر موافق سازمان بورس را در این زمینه بگیریم. 

پیش‌بینی ما این است که ظرف ۲۸ ماه، این افزایش سرمایه باز خواهد گشت و روند افزایش سودآوری و درآمدهای عملیاتی شرکت طی سال‌های اخیر نیز این را تصدیق می‌کند. مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت، با حضور سهامداران، نمایندگان بورس، حسابرسان، اعضای هیات‌مدیره و نماینده مدیرعامل صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران برگزار شد.

عناوین برگزیده